mandag den 1. maj 2017

Kom maj du søde milde

Og det gjorde den i den grad......

Tjek lige den himmel, og med Dannebrog som pynt. Så er foråret sat i gang!


Og jeg skal da lige love for at foråret endelig er kommet til nordjylland :o) 
Jeg har drønet rundt, og ligget helt vandret, og malet og plantet, og plantet og malet, men nåede også lige at sidde i gyngen og nyde synet af mine nye dejlige Noa Noa gummirøjsere. Sky har virkelig også nydt det fantastiske vejr.


Tror nok mine perlehyacinter er lidt langsomme, men de er endelig kommet op nu. Og skønne er de. Det er som om at alt vågnede til dåd i dag.




Min højt elskede klematis "Lemon Drop" klatrer det bedste den har lært, og lige pludselig springer den ud, og dufter så herligt af citrusfrugter...  UHHMMMM



Krydderurterne eksploderer og kravler helt ud over kanten af krukkerne. Her er det en skøn timian.


Mine skønne oldemor blomster, akelejerne, er også glade for det herlige vejr

'


 

Ja selv bellis i græsplænen er smukke at se på.


Og Sky og Fluffy stiller sig gerne op til portrætbillede, når solen skinner.

 


Rigtig glædelig 1 maj, og dejlig aften til jer
Knus Lone 











16 kommentarer:

  1. Hei Lone. Så koselige bilder fra din vårlige hage. Her har vi også hatt ei flott helg som jeg har tilbragt på samme måte som deg. Hage og mye planlegging. Denne årstiden er herlig
    Ha ei flott uke
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Bente
      Tak for din kommentar. Ja det er simpelthen den bedste årstid nu. Masser af have arbejde men også nydelse. Rigtig god dag

      Knus Lone

      Slet
  2. Skønne billeder, med masser af forår, sol og stemning. Hvor er det en skøn tid vi går i møde.
    Rigtig god aften til dig
    Kh amajbrit

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Majbrit
      Ja det er lige præcis den dejligste årstid lige nu. Elsker foråret
      Rigtig god dag

      Knus Lone

      Slet
  3. Skønne billeder af længe ventet forår. Glæder mig til at vi måske får bileder at se af din klematis. En duft af citron, er ikke lige det jeg forbinder med klematis. Men bestemt ikke dårligt.
    Rigtig skøn uge.

    Knus Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Susanne Josephine
      Ja det er specielt med den klematis, og jeg elsker jo citron så den er faldet i "god jord" so to speak hehe ;0)
      Der skal nok komme billeder det lover jeg
      Rigtig dejlig dag

      Knus Lone

      Slet
  4. Kære Frk. Hall

    Sikke et dejligt forårsbillede du starter med, man kan da kun blive glad for at se en blå himmel og så Dannebrog..
    Sikke søde hunde du har, jeg har også hunde, men de "er store" ---jeg skal jo have nogen til at passe på mig, når jeg er i sommerhus.
    Har du virkelig Akelejer nu!!!! Hvor er de søde, jeg har også mange, de må gerne brede sig her hos mig.
    Nå Frk. Hall, hvad mon du nu har malet?
    Søde røjsere, jeg kan godt lide farven.
    Hilsen jessie

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Jessie
      Min trofaste søde følger. Bliver så glad af dine altid søde og positive ord.
      Ja det er godt med større hunde når de skal passe på. Mine er bare skødehunde og det i stor stil ;0)
      Akekelejerne er nogle nyindkøbte og de trives åbenbart rigtig godt der hvor de er sat. Der er også helt læ og masser af sol
      Der kommer flere indlæg med alt det der er malet
      Rigtig dejlig dag til dig og dine vagthunde

      Knus Lone
      PS vil rigtig gerne se et billede af dine vovser

      Slet
    2. Kære Frk. Hall
      I morgen onsdag kører jeg i sommerhus i nogle dage, så må jeg vente med at se al det du har gang i med malerkosten.---
      Skødehunde er dejlige, det tror mine også de er...
      billeder af dem til dig, ja men hvordan....
      hav det nu godt, jeg håber på lidt godt vejr dernede på Falster, skal i hvert fald til Nyk. F. ----- glæder mig ---
      hilsen jessie

      Slet
  5. Det var mega tidligt med de fine akelejer, de må stå et godt sted.
    Dannebrog mod blå himmel - smukt.
    Kh. Ingeborg

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Ingeborg
      Velkommen til 💕
      Ja akelejerne står perfekt i det bed. Synes også selv det er et skønt og livsbekræftende billede. Der er intet som en forårsblå himmel
      Ønsker dig en rigtig dejlig dag.

      Knus Lone

      Slet
  6. Skønne hunde! Ja, det er blomsterne også, men der er nu noget over sådan et par glade hunde i solskin :-) Her skinner solen også, men det BLÆSER, så det ikke er sjovt at være ude. Og det er da ikke i orden d. 2. maj ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nana
      Ja de hunde er dejlige. Øv osse med den blæst. Håber det snart vender hos jer.
      Rigtig dejlig dag søde

      Knus Lone

      Slet
  7. Lovely spring days!
    I love the Aquilegias!
    Have a wonderful May!

    Susanna

    SvarSlet
  8. ja kære Lone godt at du sætte flaget til tops, for det var en skøn dag. Masse af sol og de steder hvor der var læ kunne man også føle varmen. Om dine perlehyacinter er sene på den tror jeg ikke for der er flere steder i min have at de blomstrer nu. Men mine akelejer blomstrer ikke endnu så der er du tidlig på den i forhold til Sænderjylland.
    Jeg nyder også at være ude med min tro følgesvend som jeg også kan se dine følgesvende er med dig.
    Fine gummistøvler har fået dig. Jeg trænger til nye træsko så jeg tror at jeg se om jeg kan finde nogle med farve på
    Men dejligt at se billeder fra din have
    Knus

    SvarSlet
  9. Super flot vejr vi havde 1. maj. Tror mange af os brugte dagen i haven..... hvis det var muligt.
    Så dejlige støvler. Sådan nogle er slet ikke til at undvære overhovedet.

    Skøn aften og masser af knus
    Charlotte

    SvarSlet