mandag den 12. december 2016

Snefnug



Idag vil jeg vise jer hvordan min skønne gamle skænk er blevet pyntet op til Jul.



Jeg har lavet en stor dåse om, ved at male den, og  pynte den med et fint mærke. På mærket har jeg skrevet vores juletema. Frk Hall's Winter Wonderland.


Så har jeg pyntet den med blonder og gamle mønter.


Og til sidst har jeg lavet en lys dekoration deri, med fyr og enebær. Lidt kogler som pynt.


Så er der pyntet yderligere op, med et par store vaser med gran, lysestager, og et par flotte sølvophæng.
Jolly Jumper har fået en stor kurv, fyldt med sølvkugler.
Så kan han også mærke det er jul.¨


På spejlet har jeg sat en lille flok af snefnug op. De stråler så smukt i stearinlysets skær.


De er lavet med maling og et stykke plastic.


Først har jeg tegnet tre streger over kors.


Dernæst er der pyntet med små streger ude i enderne, og så har man faktisk et lille snefnug.


Man kan jo lave flere forskellige design, så man har en hel lille flok.


Så skal fnuggene bare tørre, og det tog et døgns tid. Dernæst skal de lirkes stille og roligt af plasticen. Så er de lige klar til at sætte op på et vindue, eller spejl. 



Så er der Winter Wonderland på skænken også.

Jeg vil ønske jer alle en rigtig dejlig dag, og håber juleglæden blomstrer i både jeres hjem, og i jeres sind 
<3

Knus Lone



10 kommentarer:

  1. Så vakkert du har pyntet, Lone. Esken ble kjempefin. Nydelige snøfnugg også.
    Ønsker deg ei finfin uke videre
    Klem

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Bente. Dejligt med en sød kommentar 💕
      Og rigtig dejlig uge til dig også.

      Knus Lone

      Slet
  2. Smukke dejlige billeder du viser os Lone. Lyse og bløde.
    Jeg er vild med dine snefnug. Super skøn ide. Har helt glemt at vi tilbage i tiden lavede et hav af figurer til vinduerne. Børnene lavede nisser i et væk og man kunne slet ikke kigge ud når vi nåede 24. dec.
    En enormt sød kagedåse du har pyntet op. Kan godt forstå det er en du ynder.

    Fantastisk dag til dig søde ven

    Juleknus
    Charlotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde mange tak kære Charlotte 💕
      Ja det er lidt sjovt at prøve at huske de ting man lavede da børnene var små, eller fra da man selv var barn, og så få det til at pssse ind i stilen. Tak for dine altid søde og varme kommentarer.

      Rigtig dejlig dag til dig
      Knus Lone

      Slet
  3. Hvor ser det hyggeligt ud. Og så fine snefnug. Ja vi er vist mange, der har haft vinduerne dækket af vinduesmaling ;-)
    Rigtig god dag.

    Mange hilsner Susanne Josephine

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Susanne Josephine.
      Du er altid så sød og trofast med kommentarer.
      Ja det er lidt sjovt at tage de gamle juleidéer frem igen.

      Ønsker dig en herlig dag
      Knus Lone

      Slet
  4. For en nydelig eske du har laget Lone ...
    og dine snøfnugg er jo bare så vakre og er med å skape den virkelige winter wonderland stemning hos deg.
    Her kommer jeg virkelig i den rette stemning .
    Ha en fin fin dag !
    Førjulsklem fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhh tusinde tak kære Anne
      Det er så dejligt at kunne inspirere 💕

      Rigtig skøn weekend til dig
      Knus Lone

      Slet
  5. Hvor er der flot pyntet. Jeg er helt pjattet med mærket på den fine æske, uha uha ;-) snefnug har jeg aldrig set lavet sådan, god ide... Dejlig aften. VH Carina

    SvarSlet
  6. Dearest Lone,
    thanks most sincerely for the charming Winter and Christmas decorations you share today, I feel so enchanted with every shot of yours !

    Wishing you all my best for your Holiday Season,
    may it be Peaceful and Joy-filled as never before to you and yours,
    with much love and gratitude

    Xx Dany

    SvarSlet