tirsdag den 8. marts 2016

Den gamle vægt og smukke drømme




 I alle de år der er gået siden jeg måtte lukke caféen, har jeg haft nogle ting stående i gemmeren. De fleste ting solgte vi, for jeg troede jeg aldrig ville kunne holde ud at kigge på dem mere, fordi jeg var så ked af at måtte stoppe. Men nogle af tingene nænnede jeg ikke at skille mig af med.

 Jeg har brugt mange åndssvage påskud, såsom at jeg ikke havde plads, eller at de ikke passede ind i mit hjem.
Men igen var det en sød veninde der fik mig på andre tanker. Og da jeg først fik tingene ind, kunne jeg mærke, det var det jeg virkelig havde lyst til nu.
 De sidste 13 år har jeg ikke kunnet holde ud at se på de ting, men nu er jeg atter klar.


Så det første der blev hevet frem fra gemmeren, var den gamle vægt.
 Åhhh hvilket fantastisk smukt eksemplar. Men pyyhh jeg er slet ikke til guld, og da det ikke engang var original farven, så havde jeg ingen kvaler med at hive penslen, og den hvide maling frem ;o)



Så hvid det blev den. 
Og dét har jeg ikke fortrudt.
 Og ved I hvad?
Drømme er det bedste der findes! Uden drømme og håb, vil vi langsomt dø hen. 

Og jeg tror at denne smukke hvide vægt, passer perfekt ind i en drøm jeg har ;o)
Og den vil passe perfekt ind i annekset, nederst i haven.



Pynt skal der jo også til, og hvad er mere nærliggende end æg. Det er snart påske, og vi har æg fra vores egne høns. Så der blev samlet ind, og pyntet op.


Jeg lavede et lille mærke med æg på, så ingen er i tvivl om, hvad der er i kurven ;o) 
og så ser det også hyggeligt ud, med sådan et lille mærke.




På den anden side af vægten, pyntede jeg op med små vagtel æg. De smager fantastisk, og er så flotte at pynte med.



Lidt lys er også vigtigt, når det skal være hyggeligt



Det er godt nok en juletræs lyseholder, men den kan da sagtens bruges i et påske/køkken stilleben.


Midt på vægten, har jeg lagt nogle hjemmelavede klude. De er hæklet, og det første jeg har hæklet færdigt, i hele mit liv ;o)
Selvom de ikke er helt perfekte, er jeg sgu lidt stolt hehe.....





Cille, du siger IKKE noget hahahahaha........


Kan i have en rigtig dejlig aften, og sov sødt <3

Knus Lone










6 kommentarer:

  1. Så smukt Lone.
    Simpelthen den mest fantastiske vægt. Hvor er den blevet smuk. Sådan en smuk sag står øverst på mine ønskeseddel. Har altid været så vild med sådan en.
    Men tror det er lykkedes nu..... For hele 150 kr.
    Man har vel lov at være en smule heldig til tider:)
    Det har du godt nok gjort flot og sikke en køkken.
    Det er bare formidabelt.

    Rigtig skøn dag
    Charlotte

    SvarSlet
  2. Tak sødeste Charlotte ❤️
    Hvor er jeg glad for du har fundet en vægt. Så skal du rigtig til at lege ;0)
    Glæder mig til at se det, og rigtig god dag til dig også
    Knus Lone

    SvarSlet
  3. Drømmer er viktig ... uten drømmer stopper alt ..
    og din gamle vekt ble virkelig flott !!!
    Så fint med alle eggene .
    Så deilig å kunne samle sammen egne egg å pynte med !
    Og du ... Du kan være virkelig stolt av dine heklede kluter !
    Ha en fin dag !
    Klem fra Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Åhhhh tak Anne ❤️ nu blev jeg rigtig glad :0)
      Ja det er så dejligt med egne æg, og de smager bare meget bedre ;0)
      Rigtig god aften til dig ❤️

      Slet
  4. Kære Lone. Hold da op du har været i gang med hyggepenslen, og hvor er det bare så flot. Jeg er fascineret af den måde du beskriver hvordan drømme bliver sat på et sidespor og står i hvile og så kommer frem og bliver genanvendt på en ny positiv måde. Godt su ikke skilte dig af med den, for så tænker jeg at savnet havde været endnu større - og flot den er blevet.
    Og så lavede du bare et lille fin kort med de sødeste æg på. Griner - ja lavede bare - for det er så fuldendt så jeg ville hvis jeg ejede de ligge det i mit lille skrin over ting jg skal passe på :-) hvor jeg dog bare glad for at få lov til at se dette hyggelige hjørne og gad jeg havde de evner. Her bliver det hurtigt funktionelt og det skal ikke fylde - slet ikke i et køkken.
    Kh.
    Kirsten

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusinde tak Kirsten ❤️
      Ja drømme er gode at have, og sjove at lege med ;0)
      Det første min mand sagde, var også at den da fylder ALT for meget i et køkken ;0) men lige dér, hvor den står, er faktisk et sted der bare var planlagt til pynt, da vi lavede køkkenet, og han synes faktisk det er blevet helt fint ;0)
      Skiltet er nu slet ikke så svært at lave, og hvem ved. En dag har du måske noget at lægge i skrinet ;0)
      Rigtig dejlig dag til dig ❤️
      Knus Lone

      Slet