mandag den 30. november 2015

MIT JULEBORD 2015



Imorgen er det 1 december. Jeg dækker altid mit julebord, så det er klar til december måned.

Så skal jeg ikke tænke så meget over det, hvis vi har mange gæster i løbet af jule måneden, andet end at opdatere det ind imellem, og fjerne kedeligt gran og udskifte med nyt.






Jeg har valgt at lave en lang ranke af grangrene, ned langs hele midten af bordet.
Der ligger nemlig et stort grantræ i skoven, hvor jeg går med hundene, som væltede sidst der var storm. Så de grene kan jeg godt tage med hjem.






Og i år har jeg valgt at pynte op med gamle rammer, som jeg har sat fine jule motiver i.






Og så har jeg fyldt på med kogler, stjerneanis og fattigmands sølv kugler.








Jeg synes også det er vigtigt med masser af stearinlys.

Det fine salt og peber sæt, er købt hos Laila i Pottehaven.








Jeg har sat et lille glas, jeg har pyntet med et gammelt nodepapir, og fyldt det op med de små juletræs lys. Så kan man nemt sætte nye i når de er brændt ud, og glasset bliver en del af bordpynten







Dette skønne motiv, er et jeg har klippet ud af mine elskede Jeanne d'Arc Living blade. Det er fra et af de sidste sider, så det går ikke så meget ud over bladet.






Den lille lysestage der er formet som en trompet, er en jeg har fået af min skønne veninde Jeanette, også kaldet "The Princess"
















Jeg elsker alle mine små gammeldags rammer, som jeg har samlet igennem mange år.








Her kan i se bordet fra den anden ende. Og når det er pyntet op, skal jeg bare sætte service på, hvis der dukker gæster op, og det gør der tit i løber af december.

Så er det dejligt der også er lidt hyggeligt pynt på bordet.






Og her igen fra den anden vinkel







Den smukke gamle dug, er en jeg har fundet på genbrug til 40,- og jeg synes den er ti gange smukkere end de nye man kan købe nu om dage.






Det var slut for denne gang. Kan i have en helt fantastisk dejlig start på den skønne julemåned.

knus og julekram fra Lone


2 kommentarer:

  1. Ser bare så fint ud det hele:)
    Ønsker også dig en dejlig start på december.

    Rigtig god aften
    Charlotte

    SvarSlet
  2. Tak Charlotte ❤️ jeg bliver så glad for en lille hilsen og søde kommentarer :-)

    SvarSlet