fredag den 21. juni 2013

COLESLAW


Jeg simpelt hen bare æææælsker coleslaw! Jeg synes det er en salat der kan bruges til alt....

Den er selvfølgelig uundværlig til "pulled pork" og grill mad. Men jeg synes også den er god til alt muligt andet, og især i en hotdog ;) den har den søde, stærke og syrlige smag, som kan erstatte både ketchup og remoulade. Og så ved du lige præcis hvad der er i, når du har lavet den selv :)

Jeg laver altid en ordentlig portion, så er der altid noget frisk og lækkert tilbehør der er nemt at gå til. Og de dage hvor vejret er skønt, er det jo dejligt  :)

Min version er med spidskål (her om sommeren), ellers hvidkål, gulerødder og æble. Æblet er det søde indslag, da jeg aldrig har været, eller nogensinde bliver fan af, rosiner i maden :-/ 

Nå men jeg snitter spidskål helt fint, og river gulerødder og æble, direkte ned i en stor skål


Og så hælder jeg ingredienserne til dressingen, ned oveni.
Dressingen består af: 4 spsk græsk youghurt eller skyr, 2 spsk god mayonaise, 1 tsk agavesirup, 2 tsk dijon sennep og 2 tsk æble eddike. Denne portion passer til et halvt spidskål, to gulerødder og et æble. Men er det for lidt, så hælder du bare lidt ekstra i, af det hele.


 Så skal det hele bare røres godt rundt, og stå at trække. Jo længere tid det trækker, jo mere kommer den rigtige smag frem. Det allerbedste er at lave salaten, dagen før den skal spises. Så bliver grøntsagerne også en smule "tilberedte" så de stadig har bid, men er lidt nemmere at tygge.

Vi grillede igår, og der var et par store hjemmelavede pølser fra slagteren, tilbage. De skulle bruges i en hotdog, hvor "brødet" var en squash pandekage. Mums.... De var mega gode og mættede fantastisk.  Pandekagerne kommer der opskrift på, lidt senere






Ingen kommentarer:

Send en kommentar