torsdag den 7. juni 2012

FYLD TIL PITA BRØD


Den anden dag bagte jeg pita brød, og de kan bruges på rigtig mange måder.
Min datter kom og spiste i aftes, og det bedste vi ved, er flere forskellige retter, så her er pitabrødene rigtig gode.

Jeg startede med at lave min version af purløgs dressing, og hentede et ordentligt bundt i haven, som blev skåret i små stykker.

Dernæst blandede jeg de tre ingredienser, som næsten altid er basis for mine cremede dressinger, nemlig øko mayonaise, øko skyr og agavesirup.


Jeg tilsatte salt og peber og rørte det godt sammen.


Og tilsidst vendte jeg masser af purløg i....



Tilbehøret denne gang blev: pil selv rejer, hakket oksefars svitset med chili, tomater i tern, agurk i tern, hakket rødløg, rød peber i tern, cheddar ost i små tern og ruccola fra haven. Der var også en lille skål med hjemmelave aioli til rejerne.


Så var det bare at skovle i pita brøden og derefter skovle i munden AHHHH  det var skøn sommer mad.

Rigtig god dag til alle derude

knus fra Frk Hall



Ingen kommentarer:

Send en kommentar