torsdag den 12. april 2012

Æggesalat


De lægger æg nu i lange baner, de lægger æg nu, som det var på akkord.... gok gok gok æg...
HAHAHA

Den sang hørte jeg maaange gange som stor tøs :) Det var vist Bent Werther.

Grunden til jeg kom i tanke om den, er fordi vi har fået så mange æg, ude fra gården, her i påsken. Og jeg kom til at koge liiiige rigeligt nok her i påskeferien.
Så jeg var nødt til at lave en god gammeldags æggesalat. Som vi fik tit da jeg var barn.


 Jeg satte tingene frem på bordet, som jeg skulle bruge. 
Hakkede æggene i tern..


Så hakkede jeg radisser og cornichoner..


Og blandede det med æggene og en ordentlig dynge karse..


Så rørte jeg dressingen af skyr, mayo, dijon sennep, karry, salt og peber, og en smule agave sirup..


Blandede det hele godt sammen og mums....


Den første dag fik vi salaten sammen med lidt andre små retter, så det blev lidt tapas agtigt, som jeg jo er helt vild med ;)..

Der var tun frikadeller, røget vildlaks, rejer, lidt spidskål salat fra aftenen før og så noget godt nybagt brød..


Idag fik så resten på en rugbrød med rejer og purløg :) AHHHH  det var guf..


Nå i får lige ægge sangen her http://www.youtube.com/watch?v=Usbv2A7zTJk :))

Og så er jeg ked af jeg ikke har blogget så meget, men påsken stod altså i influenzaens tegn og når alle de forskellige pligter var overstået, så var der ikke meget energi tilbage. Det skal jo heller ikke være en pligt at blogge ;) bare noget der er dejligt og hyggeligt.

God aften allesammen 
Knus fra Frk Hall



Ingen kommentarer:

Send en kommentar