onsdag den 14. marts 2012

Tapas.... igen igen


Uhhhmmm jeg ææææælsker simpelt hen tapas, en masse små retter, istedet for en. Det er så hyggeligt at sidde med, og jeg nyder meget mere at spise.

Igår blev det ikke til så vildt meget, men det der var, var rigtig godt.

Jeg havde også en masse hjemmebagt brød, der trængte til at blive spist, så det skar jeg i tynde tynde skiver og ristede i ovnen. Synes det er bedst i forhold til at riste det på en brødrister.


Jeg havde også nogle champignon, så de skulle være en af de lune indslag på platten. Jeg svitsede dem på panden, og flamberede med cognac


Når jeg flamberer sørger jeg altid for at det hele er lige klar til brug


Tilsidst hældte jeg fløde, lidt dijon sennep og citron saft ved og lod det koge helt ind, og den stuvning skulle på de store skiver brød



Andet lune indslag skulle være aubergine med mozarella, paneret og stegt på panden. Skær det antal skiver, af auberginen der skal bruges, og prøv at sørg for de er rimelig ens i størrelsen, og det gjorde jeg ved at tage det midterse brede stykke af auberginen. Man kan bruge enderne til noget andet, en anden dag. Så lægger man en skive mozarella imellem og drysser med oregano. Pisk et æg med lidt mælk, og hæld lidt mel op i en tallerken. Jeg brugte rismel.


Så dypper man skiverne, først i æg, og dernæst mel og steger dem på panden, til de er gyldne. De serveres med et drys maldon salt og citron saft


Jeg fandt lidt chorizo og lidt oste retter som også kom på platten


Det blev til en emmentaler, en rødkit ost og en gouda type med krystaller Uhmmmm

Og tilsidst fandt jeg et par lækre pestoer, min højtelskede artiskok creme og en tomat pesto


Tomat pesto kan man selvfølgelig godt selv lave, men nogen gange må det altså godt bare være nemt ;) og artiskok cremen kan jeg bare ikke få til at smage rigtig når jeg laver det, så det køber jeg altid, og Princip er det mærke jeg synes er bedst.

Jeg fandt også nogle hjemmelavede knækbrød, som jeg vil blogge om en anden dag



Og så var det bare at placere de forskellige retter på platten og gå ombord og nyde et godt glas rosé, som det er ved at være årstiden til :) 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar