tirsdag den 13. marts 2012

Rodet, men smagsmæssigt lækker aften platte

I aftes stod menuen på gode hakkebøffer med bagte rødløg og tomater, og frisk salat


Jeg havde stadig noget salat tilbage fra min søns fødselsdag. Det er den salat vi kalder Carsten salat :) for de ingredienser der er i, er det eneste han gider af grønt



Det er iceberg, agurk, revne gulerødder og rød peberfrugt, men pimpet med rødløg, feta, oregano og cremet balsamico, så kan vi osse godt få det indenbords


Så havde jeg fået fat i noget økologisk (køber alt i øko når det er muligt) dansk oksefars af dansk kødkvæg, som blev formet til to store bøffer. Der er 400 G i sådan en pakke, så det passer lige til to personer, og så lidt ral til a hund


De blev stegt på panden så de stadig var saftige, men havde en sprød, godt stegt overflade. Sådan kan vi bedst lide en hakkebøf.


Men inden alt det, havde jeg skåret nogle tomater og rødløg i mundrette bidder og lagt dem i hver sit ildfaste fad, med oliven olie og (igen) cremet balsamico. De blev sat i ovnen ved 100 g i ca halvanden time.



Og da det blev anrettet på tallerkenen, så det noget rodet ud, som Johnner sagde, men nøøøj det smagte nam nam ;)



P.s Var ude at besøge min veninde, som var involveret i en trafk ulykke, 2 december, og hvor var det dejligt at se hvor godt det går. Vi planlage en dvd eftermiddag med L.O.T.R så det glæder jeg mig til, og så skal der nok laves lidt lækkert at tage med :)

Hav en rigtig dejlig aften 

Kram fra Frk Hall

Ingen kommentarer:

Send en kommentar