onsdag den 28. marts 2012

Fisk i flødestuvet spinat og linse salat


Igår fik vi fisk. Jeg elsker fisk, det er sådan en dejlig let måde man bliver mæt på.

Jeg havde fundet nogle hoki loins, på frost, som var blevet fanget ved New Zealand. Vi vil helst ikke have fisk der er opdrættet, og fiske handleren havde lukket, så det blev fra Føtex.
Og spinat har jeg altid i fryseren, både flødestuvet og almindelig. 



Jeg valgte at marinere fisken, da den er ligeså mild i smagen som torsk. jeg tog skallen fra en hel citron, godt med revet frisk ingefær og saften af en halv citron



Jeg smed godt med salt, peber og chili i og lod det stå mens jeg lavede det andet.


Jeg havde en rest balsamico glaserede rødløg og noget peberfrugt tilbage fra den anden dag. Det ville jeg blande med spinat i et fad. Man kan også vælge andre grøntsager.




Den marinerede fisk blev lagt mellem spinaten, og jeg hældte lidt hvidvin og østers sauce ved, og så kom det i ovnen på 180 g, og fik ikke mere end 15 min, (det er der stadig ingen ben i hehe) da stykkerne ikke var så store

Til salaten havde jeg kogt nogle grønne linser i vand, tilsat kyllinge fond, og afkølet dem.

Jeg havde en agurk der ikke var så pæn i skallen, så den blev sliced lidt og fik et fint mønster på den måde :)



Så skrabede jeg kernerne ud med en teske og skar den i både.


Finthakkede et rødløg og skar tomater i tern


Jeg havde også nogle små lækre oliven, fra Princip, og de er mega gode. Man skal bare huske der er  sten i, så man ikke knækker en tand :( har jeg prøvet, og det kan IKKE anbefales


Dressingen blev min franske dressing:

Oliven olie
æble eddike 
dijon sennep
agave sirup
herp de provence krydderi


Det hele blev blandet i en skål


Og hældt ud på et fad, og blev pyntet med feta, ekstra tomater og karse.





Dejlig mad :)

Idag skulle Carsten (min søn) komme at spise, og vi havde aftalt pizza, men lige for lidt siden, da  jeg skulle til at lave tomat sauce og lægge dej, fandt jeg ud af, det FØRST ER IMORGEN han kommer hahahahaha..... Godt jeg ikke var gået igang.

Så nu skal der lige tænkes en anden menu :-/

Forslag tak ;)



1 kommentar:

  1. Uhm, det ser godt ud. Per og Asbjørn er ikke hjemme, for Asbjørn skal spille til forårskoncert på Katedralen, og Per skal sidde og beundre sin store dreng. Jeg skal snart afsted til bi-kursus, så Harald og jeg snuppede et par stykker hjemmebagt brød med egne æg og purløg fra haven. Så kom der lidt forår i maven. ;oD Til gengæld har jeg så bagt masser af chokoladekage for at forkæle familien og mine bi-venner.

    SvarSlet